Een inkijkje in de praktijk

Hierbij een kleine indruk van de gang van zaken in de praktijk. In dit geval is het een demonstratie video voor het maken van een frame.

Contact

VEEL GESTELDE VRAGEN

Als uw prothese is gebroken, dan kunt u die 's-morgens brengen. Aan het eind van de dag is deze dan gerepareerd. In noodgevallen kan het sneller.

Standaard wordt een volledige prothese voor 75% vergoed vanuit de basisverzekering.

Voor implantaatprotheses is dat gemiddeld 83%, maar kan per geval afwijken. Voor de exacte berekening kunt u contact opnemen met uw zorgverzekeraar. In onze offerte staan de codes waarom de zorgverzekeraar de precieze vergoeding kan berekenen.

Een plaatje of frame wordt niet vergoed vanuit de basisverzekering en een vergoeding is afhankelijk van uw eventuele tandartsverzekering.

Bij een volledige prothese en een imlantaat prothese kan deze weer worden vergoed na 5 jaar.

Een nieuwe prothese na een noodprothese wordt vergoed vanuit de basis verzekering na 6 - 12 maanden.

De kosten van de reparatie zijn afhankelijk van het soort reparatie. Uw eigen bijdrage is 10%.

Voor onze praktijk geldt een jaar garantie op een nieuwe prothese. Dat geldt niet als de reparatie het gevolg is van vallen van de prothese.

Bij het opvullen van uw prothese geldt de regel dat vóór 10 uur gebracht, deze na 15 uur weer klaar is. 

Bij Centrum voor Mondprothetiek kunt u direct terecht voor een volledige prothese, als dan niet op implantaten. Voor een plaatje of frame heeft u een verwijzing van de tandarts nodig. Wij doen geen kroon- en brugwerk of orthodontie behandelingen.

Ja, dat kan. U wordt dan eerst gecontroleerd door een erkende implantoloog. Deze komt 1 á 2 keer per maand in onze praktijk. Het Centrum voor Mondprothetiek werkt samen met tandarts/implantoloog Abas uit Bussum. 

Ja, dat kan. Samen met uw behandelaar wordt de kleur, vorm en stand van uw tanden bepaald. 

U kunt met uw rolstoel of scootmobiel tot in de behandelkamer komen. Indien noodzakelijk kunt u ook behandeld worden in uw rolstoel of scootmobiel. 

Wij dienen de rekening standaard in bij uw zorgverzekering. We hebben met (bijna) alle zorgverzekeraars een contract.

Voor een gewone prothese zijn het vier afspraken: (1) eerste afspraak, (2) definitieve afdruk, (3) plaatsen en (4) nacontrole. Voor implantaatprotheses komt daar een extra afspraak bij voor het meten van de individuele kaakbeweging. Voor een frame is ook een extra afspraak nodig, omdat daar een extra afspraak is om het frame te passen.

Ja, wij maken de protheses zelf. Op basis van een scan wordt een ontwerp gemaakt en deze wordt met een 3D-techniek geproduceerd. Alles in eigen huis.

Het "happen in de klei" is bij ons niet meer nodig. Dit is vervangen door scannen. Bij een volledige prothese is er nog wel een definitieve afdruk met een dun laagje siliconen materiaal. Bij een noodprothese, frame of plaatje wordt een mondscan gemaakt. 

Wij werken digitaal, dus uw gegevens zijn opgeslagen. We kunnen dan direct een nieuwe prothese maken zonder afspraak.  

U kunt ons altijd bellen en dan maken we direct een afspraak. Vaak nog dezelfde dag.